חדשות

מקרה נדיר: אישה עברה דום לב במשך שש שעות והתאוששה באופן מלא

דום הלב נגרם לבריטית בת ה-34 עקב היפותרמיה והרופאים שטיפלו בה הסבירו כי דווקא בגלל זה ניצלו חייה

בבית החולים בברצלונה חיברו את האישה למכונת ECMO. צילום: שאטרסטוק

מקרה נדיר ביותר: בריטית בת 34, אודרי שומן שמה, עברה דום לב שנמשך שש שעות, ולמרבה ההפתעה התאוששה מהמצב הזה באופן מלא. דום הלב נגרם עקב היפותרמיה והרופאים שטיפלו בה הסבירו כי דווקא בגלל זה ניצלו חייה.

על המקרה דיווחו אתמול כלי תקשורת בארה"ב ובבריטניה וכן ערוץ 3 בטלוויזיה הספרדית. האירוע התרחש ב-3 בנובמבר כאשר האישה ובעלה ערכו מסע רגלי בהרי הפירנאים הספרדיים ונקלעו לסערת שלגים. בעלה הזעיק שירותי הצלה וחירום, מסר בהודעה רשמית בית החולים Vall d'Hebron מברצלונה.

בעלה של האישה סיפר: "חשבתי שהיא מתה. לא הרגשתי את הדופק, לא את הנשימות שלה ולא את פעימות הלב". הרופא שטיפל במקרה ד"ר ג'ורדי ריירה סיפר ל-TV3 ול-CNN כי "מוח של אדם סובל מפגיעה בלתי הפיכה במקרה שהלב חדל לפעום במשך חמש דקות. המקרה הזה הוא נדיר ביותר. אני כרופא וכמדען לא אוהב להשתמש בביטוי 'נס רפואי', אבל זה מה שקרה".

טמפרטורת הגוף של האישה צנחה באופן קיצוני ל-18 מעלות צלזיוס וזה מה שגרם להפסקת פעימות הלב, האט את חילוף החומרים במוח, אפשר לגוף להתאים עצמו למצב של חוסר חמצן. בבית החולים בברצלונה חיברו את האישה למכונת אקמו שהחליפה את פעילות הלב והריאות ואפשרה להזרים חמצן לדם ולאיברי הגוף. ד"ר ריירה, האחראי בבית החולים על יחידת האקמו, מסר כי בהדרגה ליבה של האישה חסר לפעום. "כאשר התעוררה, השאלה הראשונה ששאלה אותנו היתה: 'מה אני עושה כאן?'" סיפר הרופא.

נכון להיום היא עדיין סובלת מאובדן קל של תחושה עצבית ורגישות בידיים אבל הרופאים מסרו כי היא אמורה לחזור לאיתנה בהקדם. מחר (ב') היא תשוב לעבודתה הרגילה בבריטניה.

נושאים קשורים:  דום לב,  נס רפואי,  מקרה נדיר,  היפותרמיה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.12.2019, 21:09

מדהים ! ידוע שטיפול בקור היה כלי טיפולי בעבר. טיפול בקור בהחלט יכול להוות כלי טיפולי בהמון תחומים .

אנונימי/ת
09.12.2019, 21:09

מדהים ! ידוע שטיפול בקור היה כלי טיפולי בעבר. טיפול בקור בהחלט יכול להוות כלי טיפולי בהמון תחומים .

אנונימי/ת
10.12.2019, 02:12

טיפול בקור כלי נפלא לגרימת פגיעות שונות. לגבי הכתבה יש לציין שהיא מעתון לעם ולא מירחון רפואי. אין כל ודאות למשך זמן דום הלב. בכל מקרה היפותרמיה בדרגה כזו נותנת הגנה מוחית לזמן מוגבל ובחימום יש הפרעות קצב לכן לא כדאי להתלהב.